logotype

Nadchodzące imprezy

Dla organizatorów

Organizujesz konwent, pokazy gier albo turniej i chcesz zareklamować swoją imprezę? Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript., a zarówno w tym polu, jak i na stronie głównej naszego portalu pojawi się stosowne ogłoszenie.

Zapraszamy na Gladius!

Zapraszamy na pierwszą edycję nowego konwentu figurkowych gier bitewnych Gladius, która odbędzie się w dniach 16–18 czerwca na Wydziale Instalacji Budowlanych, Hydrotechniki i Inżynierii Środowiska Politechniki Warszawskiej. W ramach organizowanej przez Forum Strategie i klub Agresor imprezy będzie można zobaczyć i wypróbować ponad 20 różnych systemów, w tym wiele polskich gier prezentowanych przez autorów.

Na konwencie odbędą się pokazy następujących gier:

  • Shadows in the Void – najnowszy system lubelskiego Assault Publishing, który pozwala objąć dowodzenie nad eskadrą niewielkich statków kosmicznych w odległej przyszłości. Do wyboru jest 5 różnych ras, 12 scenariuszy rozgrywających się zarówno w przestrzeni kosmicznej, jak i nad powierzchniami planet, oraz system przygotowywania własnych rozgrywek z losowymi misjami. Obok podręcznika ukażą się również modele statków, systemów obronnych i celów naziemnych w skali 3 mm (1/600).
  • Bogowie Wojny – Napoleon – pierwsza gra wrocławskiego wydawnictwa GM Boardgames. Jak sugeruje nazwa, w grze wcielamy się w dowódców z czasów wojen napoleońskich, by dowodzić dywizjami i korpusami złożonymi z figurek w skali 20 mm (1/72).
  • Bogowie Wojny – Lee – drugi tytuł od GM Boradgames, tym razem przenoszący nas w czas wojny secesyjnej. W porównaniu do wcześniejszego systemu wprowadzono wiele zmian w zasadach (można o nich przeczytać tutaj), a oprócz tego w przygotowaniu jest dedykowana linia figurek w skali 6 mm (1/300).
  • Naval Thunder – gra morska o starciach z czasów pierwszej połowy XX wieku z naciskiem na II wojnę światową. Jest bardziej przystępna od innych zasad o podobnej tematyce, a jednocześnie nadal zapewnia sporo możliwości.
  • Cold War Commander – wywodzący się z Warmastera system pozwalający rozgrywać starcia z czasów po 1945 roku – zarówno z konfliktów historycznych, jak i hipotetycznych. Podczas Gladiusa będzie można zobaczyć te drugie: walki Wojska Polskiego i Bundeswehry w latach 80. XX wieku i Cypryjczyków z Turkami w czasach współczesnych.
  • Gniazdo – zasady opisujące starcia z początków historii Polski, które pozwalają wcielić się w rolę słowiańskiego lub germańskiego możnowładcy i poprowadzić swoją drużynę przeciwko sąsiadom.
  • Prawem i Lewem – autorski system Warchoła poświęcony walkom niewielkich grup awanturników w XVII-wiecznej Rzeczypospolitej Obojga Narodów. Dodatkową atrakcją są mocno skonwertowane i bardzo kolorowe figurki w skali 1/72 przygotowane przez autora.
  • Afterglow – gra łącząca fantasy z klimatami postapokaliptycznymi, stworzona przez radomską firmę White Tree. Gracze kierują w niej niewielkimi grupami, które pośród ruin starych cywilizacji walczą ze sobą o niezbędne do przeżycia zapasy.
  • Battlegroup Blitzkrieg – jedna z siedmiu gier z serii Battlegroup, które pozwalają toczyć starcia lądowe z czasów II wojny światowej na poziomie plutonu i kampanii. Prezentowana na konwencie odsłona przenosi graczy w czasy walk w Polsce, krajach Beneluksu i Francji.
  • Dragon Rampant – wydana przez Osprey Publishing gra, która pozwala toczyć bitwy w niemal dowolnym świecie fantasy. Łączy proste zasady, ciekawy system aktywacji i uniwersalną listę armii z szeregiem zasad specjalnych, dzięki którym bez trudu można wystawić takie figurki, jakie tylko gracze sobie zamarzą.
  • Hail Caesar – pierwszy z prezentowanych na Gladiusie systemów Warlord Games (z aż czterech!) przedstawia starcia ze starożytności i wczesnego średniowiecza.
  • Field of Glory Renaissance – gra dla miłośników pik i muszkietów, która umożliwia toczenie dużych bitew od Europy po dalekie, nowo odkryte ziemie.
  • Chain of Command – drugi system o starciach plutonów w czasach II wojny światowej, jaki będzie można zobaczyć na Gladiusie. Spośród konkurencji wyróżniają go między innymi faza patroli zastępująca normalne rozstawianie sił, ciekawa mechanika aktywacji i nietypowe podejście do tworzenia rozpiski.
  • Shadow War: Armageddon – zmodyfikowane zasady Necromundy, które tym razem przenoszą graczy na regularne pola bitwy 40. tysiąclecia. Tym razem zamiast gangów na stołach walczą niewielkie odziały sił Imperium, heretyków i Xenos.
  • Infinity – chyba najpopularniejszy skirmishowy system s-f o dynamicznych zasadach, w których istotną rolę odgrywają reakcje. Fabularnie przenosi nas w przyszłość, w której ludzkość skolonizowała setki planet i obecnie boryka się z inwazją zjednoczonych sił kosmitów.
  • Dropfleet Commander – propozycja dla tych, którzy wolą większe bitwy w klimatach science fiction. Tu również w centrum uwagi są zmagania ludzkości z najeźdźcą z kosmosu (choć w walkach uczestniczą jeszcze dwie inne rasy), lecz toczone bitwy mają większą skalę i łączną walki na powierzchni z działaniami orbitalnymi.
  • Wojnacja – prosty system do rozgrywania starć niewielkich grupek awanturników, którego twórcy stawiają na prostotę i dynamikę. W nim również zastosujemy dowolne figurki, jakie znajdziemy w odmętach szafy.
  • Star Scrappers: Battledrill – prototyp gry figurkowej przygotowany przez firmę Hexy i osadzony w uniwersum Star Scrappers. W trakcie rozgrywki gracze dowodzą grupkami górników z różnych ras, którzy starają się pozyskać najcenniejszy minerał w znanym wszechświecie: kryształy Hexis.
  • Bolt Action – zdobywając coraz większą popularność gra Warlord Games o II wojnie światowej. Na Gladiusie będzie można zobaczyć walki Niemców i Amerykanów w Normandii.
  • Black Powder – wydane przez Warlord Games zasady o bitwach z XVIII i XIX wieku. Na konwent przygotowano starcie mniej-więcej ze środka tego okresu – czyli z wojen napoleońskich.
  • Beyond the Gates of Antares – ostatni system WG. Tym razem walki odbywają się nie w przeszłości, a w odległej przyszłości, w której sześć różnych frakcji ściera się o tytułowe wrota wiodące do niezliczonych planet.
  • Dust – gra osadzona w uniwersum Paolo Parentego, które łączy II wojnę światową z sci-fi. Trzy wielkie bloki – Oś, Alianci i Związek Sino-Sowiecki – walczą o zasoby tajemniczego pierwiastka, który pozwolił opracować nowe, fantastyczne rodzaje uzbrojenia.

Oprócz powyższych pokazów na imprezie będą tez stoiska dwóch polskich firm. Tereny do Gier zaprezentują najróżniejsze makiety swojej produkcji, a być może również figurki. Z kolei nowa firma Green Miniatures pokaże swoje modele piechoty, kawalerii i pojazdów z czasów I wojny światowej wykonane w skali 1/72.

A jeśli nadal będzie Wam mało, zawsze możecie wziąć udział w którejś zaplanowanych prelekcji:

  • Czy lasery będą bronią przyszłości?
  • O rzeźbieniu figurek
  • Dylemat twórcy bitewniaków: historyczność, a grywalność
  • Czy moje jednostki mogą wszystko? Wpływ ograniczeń związanych ze sposobami i techniką dowodzenia na przebieg bitwy na przykładzie wojny secesyjnej
  • Dlaczego czołg ma się dobrze? Realia współczesnej wojny lądowej
  • Rozważania o balansie – punkt widzenia projektanta

Pełny plan pokazów znajdziecie tutaj. Więcej informacji można znaleźć na oficjalnej stronie konwentu, profilu imprezy na FB i wydarzeniu.

2009–2024, TheNode.pl Disclaimer
Template designed by Globberstthemes