logotype

Nadchodzące imprezy

Dla organizatorów

Organizujesz konwent, pokazy gier albo turniej i chcesz zareklamować swoją imprezę? Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., a zarówno w tym polu, jak i na stronie głównej naszego portalu pojawi się stosowne ogłoszenie.

PMC 2640 - już niedługo zaciąg!

Dziś do drukarni trafił podręcznik najnowszej gry Assault Publishing noszącej tytuł PMC 2640. Wcielimy się w niej w dowódców armii najemników 27 stulecia i na usługach wielkich korporacji będziemy zwalczać konkurencję, tłumić rebelie i oczyszczać planety z kosmicznych robaków.

W odróżnieniu od poprzednich produktów wydawnictwa, podręcznik do PMC będzie zawierał opis świata, w którym toczy się akcja gry. Czytelnicy będą mogli się zapoznać z historią rozwoju lotów kosmicznych, kolonizacji obcych planet, kryzysu paliwowego na Ziemi, wojen między wszechpotężnymi korporacjami i powstania systemu prywatnych firm wojskowych. Nie będą to space operowe bajeczki, lecz dystopijne opowieści w stylu hard science fiction. A wszystko to ilustrowane świetnymi rysunkami Łukasza Marko, z których dwie zdobią ten tekst.

No dobra, ale co z grą? Ano, jak to u AP, zasady podstawowe zajmują zaledwie kilkanaście stron, są bardzo proste i łatwe do zapamiętania. Gra przewiduje toczenie walk na poziomie kompanii, choć wydawca zapewnia, że równie płynnie można przeprowadzać i większe starcia. Tradycyjnie gra korzysta z naprzemiennej aktywacji. Podobnie jak w Hind Commanderze, rzuty wykonujemy głównie jedną k10, czasami rzucając też garścią k6; przyda nam się też kilka malutkich k6 lub innych znaczników.

W przeciwieństwie do HC, tutaj opisy jednostek nie przyprawią nikogo o zawrót głowy - każdy oddział posiada zaledwie 8 współczynników i ewentualnie kilku zasad specjalnych. Jednostki to albo oddziały piechoty liczące od 2 do 8 wojaków, albo pojedyncze pojazdy. Łącznie w podręczniku znajdziemy około 70 jednostek, z których każda ma być przydatna na polu bitwy. Konieczne będzie także współdziałanie różnych typów wojsk - nawet najlepsza piechota szturmowa nie poradzi sobie, jeśli zaatakujemy wroga przed zmiękczeniem go solidnym ostrzałem artyleryjskim.

Opisy oddziałów nie są sztywnymi regułami, których musimy przestrzegać. Zamiast tradycyjnego WYSIWYG w grze panuje zasada Recognizable, Cool-Looking - powinniśmy tak dobrać modele, by łatwo było ustalić, jaką jednostkę tworzą, a jednocześnie ich dobór pasował nam wyglądem. Reguły narzucają nam tylko liczbę wojaków i ogólny typ uzbrojenia (sekcja kaemów powinna mieć kaemy, a sekcja moździerzy moździerze itd.). Dowolność ta dotyczy także pojazdów - to od nas będzie zależeć, czy niszczyciel czołgów będzie tradycyjnym działem na gąsienicach, czy też robotem strzelającym laserami z oczu.

Kluczem do zniszczenia wroga jest morale. W wyniku ostrzału czy walki wręcz jednostki zbierają punkty, od których ilości zależy, czy żołnierze działają normalnie, chowają się po krzakach czy też zwiewają gdzie pieprz rośnie!

W podręczniku znajdziemy 6 podstawowych scenariuszy do rozgrywek między graczami... a także kolejne 6 do grania solo lub we współpracy. Ten drugi typ rozgrywek wprowadzi do gry wspomniane we wstępie siły rebeliantów i robaków. A jeśli nadal będzie Wam mało, to będziecie mieli możliwość rozegrania w kampanii, w której poprowadzicie własną firmę od skromnych początków aż do dominacji we wszechświecie - o ile pozwoli Wam na to konkurencja!

PMC 2640 dedykowane jest modelom w skali 15mm, ale bez problemu zagramy zarówno modelami większymi (20 czy 28mm), jak i mniejszymi (10, 6, 3mm).

Podręcznik ma trafić do normalnej sprzedaży pod koniec maja. 15 maja ruszy jego przedsprzedaż. Ci, którzy z niej skorzystają, otrzymają od Assault Publishing specjalny prezent - jednak pozostaje on póki co tajemnicą.

Dodaj komentarz

Prosimy o zachowanie kultury. Wulgarne komentarze będą usuwane.


Kod antyspamowy
Odśwież

2009–2018, TheNode.pl Disclaimer
Template designed by Globberstthemes