logotype

Nadchodzące imprezy

Dla organizatorów

Organizujesz konwent, pokazy gier albo turniej i chcesz zareklamować swoją imprezę? Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript., a zarówno w tym polu, jak i na stronie głównej naszego portalu pojawi się stosowne ogłoszenie.

Plotki o Bestiach

Luty 2010 roku, kiedy to światło dzienne ma ujrzeć nowa wersja podręcznika Warhammer Armies: Beastmen, powoli się zbliża. W ramach budowania napięcia przedstawiam Wam porcję plotek na temat jego zawartości, z forum Herdstone. Dzień po ukazaniu się tych plotek, Games Workshop wprowadził do swojego sklepu internetowego nowe modele, które z przyjemnością (no, chociaż częściową) tu prezentujemy.

 

Najmniej chyba spodziewana zmiana dotyczy absolutnej podstawy każdej armii Bestii - Gorów i Ungorów. Nie stanowią one już jednego, mieszanego oddziału, a dwa osobne, na dodatek operujące w zwartych formacjach.
Dodatkowo zasada Unruly całkowicie znika.

Ungory, poza włóczniami lub bronią ręczną, można także uzbroić w łuki (nie wiadomo jeszcze, czy zwykłe, czy krótkie). Za drobną opłatą punktową mogą stać się harcownikami (skirmishers).

Najprawdopodobniej Gory, Centigory i Bestigory, a może i Ungory, otrzymują specjalną zasadę, której nazwa nie jest jeszcze znana. Po zaangażowaniu w walkę wręcz, muszą testować Ld. Jeśli im się powiedzie, otrzymują zasadę hatred, a w przypadku wyrzucenia dwóch jedynek - hatred i frenzy. Nieudany test najprawdopodobniej nie ponosi za sobą żadnych konsekwencji.

Zmianom uległa także zasada Ambush. Przede wszystkim, by jednostka mogła zaatakować wroga z zasadzki, musi mieć "odpowiadający jej" oddział na polu bitwy (nikt nie ma stuprocentowej pewności, o co konkretnie chodzi). Z zasady można korzystać już od pierwszej tury, na dodatek nie wymaga ona testowania Ld. Zamiast tego rzuca się zwykłą k6, a wyniki konsultuje z tabelką, według której:
1 - przeciwnik wybiera, z której strony oddział pojawi się na stole,
2-3 - jednostka pozostaje poza polem bitwy w tej turze,
4 - jednostka nadchodzi z lewej krawędzi stołu,
5 - jednostka wchodzi z krawędzi prawej,
6 - gracz Bestii wybiera krawędź.

Bestigory mają starą cenę i znane charakterystyki, za to stają się oddziałem specjalnym. No i zdobywają sztandary szybciej niż inne jednostki - wystarczy im na to jedna wygrana runda walki (oczywiście bonusy do wyniku z racji zdobytych chorągwi się kumulują).

Rydwany pozostały niezmienione.

Minotaury są droższe o 15 pkt, mają bazowo 5 Siły, oczywiście można im wykupić broń dwuręczną lub dodatkową broń ręczną.
Po wygranej turze walki dostają frenzy, a po każdej następnej kolejny dodatkowy atak.
Zawsze gonią przeciwnika na odległość 1k6".
Obecność Doombulla na polu bitwy nie sprawia, że stają się jednostką Core (ale możliwe, że istnieje bohater specjalny, który to zmienia).

Po długiej nieobecności (od końca V ed., o ile mnie pamięć nie myli) jako jednostka specjalna powracają Harpie.

Centigory nadal nie otrzymały zasady fast cavalry, nadal noszą lekkie zbroje i, niestety, podrożały w punktach.
Zasada dotycząca ich pijactwa ulega zmianie, teraz na początku każdej tury należy rzucić kostką, a potem spojrzeć na skromną tabelkę:
1-2 - +2 do I,
3-4 - -1 M, za to przerzut testu Ld na hatred w walce wręcz,
5-6 - otrzymują zasadę stubborn.

Nowa jednostka, Razorgory, czyli Tuskgory na sterydach. Występują na podstawkach 40x40 mm, koszt punktowy mają na poziomie Minotaurów. Jeśli zaś chodzi o statystyki: M 7, T 5, A 4, S 5 z bonusem +1 w turze, gdy szarżują.
Urody modelu aż nie chce mi się komentować.

Oddziałów rzadkich do wyboru Bestie mają aż pięć. Gigant i Pomiot Chaosu są znane i pozostają bez zmian, za to trzy pozostałe to nowości, wszystkie o podobnym koszcie punktowym.

Pierwszą z nich jest Jabberwocky (ciekaw jestem, jaki wybór co do nazwy podejmą tłumacze). Ma 5 T i 5 W oraz nieprzyjemną zasadę, według której każdy oddział w zasięgu 12", w którego polu widzenia jest ta bestia, musi wykonać test Ld i jeśli go nie zda, traci tyle ran, ile oczek za dużo wyrzucił. Na dodatek, jeśli takiego Dżabbersmoka zranimy w walce wręcz, otrzymujemy jedno uderzenie z siłą 5.

Drugi jest zapowiadany już wcześniej Gorgon. W walce wręcz zadaje 6 Ataków z Siłą 6, na dodatek doprawionych zasadą Killing Blow. Zamiast nich może wykonać jeden atak, który automatycznie zabija wroga na 4+. Jeśli się powiedzie, Gorgon odzyskuje k3 W.

Ostatni jest Cyklop, który ma statystyki Giganta z wyjątkiem Ld 8, S 6 i A 6 (wykonuje normalne ataki, a nie korzysta z tabelki). Każdy wrogi czarodziej w promieniu 24" od Cyklopa musi wykonać test Ld, by rzucić czar. Plotka niesie, że jeśli czarodziejowi test się uda, ale rzucenie czaru nie, będzie się to liczyło niczym Miscast, ale informacja ta jest tak szalona, że nawet osoba podająca ją w nią nie wierzy. Jakby tego było mało, nasz duży chłopiec nosi ze sobą przenośną katapultę, z której może strzelać po ruch (ale tylko normalnym, a nie biegu).

Na szczęście żadna z tych bestii nie posiada żadnego rodzaju ochrony, czy to zwykłej, czy magicznej, ani regeneracji.

 

Wśród nowych figurek pojawiło się dwóch nowych bohaterów specjalnych - Centigor Ghorros Warhoof oraz szaman Malagor, the Dark Omen (Crowfather, Despoiler of the Sacred, Harbinger of Disaster - trochę tych przydomków się nazbierało).

Zniknęły wszystkie piętna bogów Chaosu, za to pojawiły się unikalne dary od nich (unikalne, czyli nie mogące się powtarzać w armii, podobnie jak magiczne przedmioty). Wiadomo jednak o zaledwie trzech z nich:
- dodatkowy atak za 20 pkt.,
- łuskowata skóra (scaly skin) za 15,
- bound spell niszczący wszystkie arcane items w promieniu 18"; każdy posiadacz zniszczonego przedmiotu otrzymuje k6 ran z siła 4; wszystko to za 25 pkt.

Poznaliśmy także trzy ciekawe przedmioty:
- broń dwuręczną, która dodaje k3 ataki, a przy wyrzuceniu szóstki na trafienie pozwala zignorować zbroję wroga,
-talizman (chyba, to nie jest potwierdzone), który daje magiczną ochronę na 2+ przed płonącymi atakami; gdy bohater dołączy do oddziału, jednostak dostaje ochronę na 4+ przed ogniem; jest to jedyny przedmiot w całym podręczniku, który daje magiczną ochronę,
- lekka zbroja, pozwalająca właścicielowi regenerować rany.

I to tyle na obecną chwilę, o dalszych nowościach oczywiscie Was poinformujemy.

Zainteresowanym nowymi modelami polecam zajrzeć na stronę GW, gdzie można także obejrzeć zdjęcia wyprasek.

All images used in thist article are the property of Games Workshop, Ltd. Used without permission.
2009–2024, TheNode.pl Disclaimer
Template designed by Globberstthemes