logotype

Nadchodzące imprezy

Dla organizatorów

Organizujesz konwent, pokazy gier albo turniej i chcesz zareklamować swoją imprezę? Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., a zarówno w tym polu, jak i na stronie głównej naszego portalu pojawi się stosowne ogłoszenie.

Najpopularniejsze artykuły 2022 roku

Jak wspomniałem wcześniej na FB, okres świąteczno-sylwestrowy nie sprzyja pisaniu tekstów, dlatego przed zabraniem się za jakąś nową recenzję postanowiłem sprawdzić, które teksty opublikowane w minionym roku cieszyły się największym zainteresowaniem. Zapraszam zatem do przypomnienia sobie pięciu artykułów, które były najchętniej czytane (a przynajmniej najczęściej wyświetlane).

Praktycznie rzecz biorąc, absolutnie najpopularniejszymi tekstami tego roku były… ogłoszenia o czwartym Gladiusie i konkursie modelarskim Forum Strategie. Tak jest co roku, ale z racji specyficznej natury ogłoszeń zdecydowałem się nie brać ich pod uwagę.

Większość artykułów cieszy się największą popularnością krótko po publikacji, ale w kolejnych tygodniach i miesiącach również są czytane. W związku z tym starsze teksty mają przewagę nad nowszymi, co widać w tej liście – większość pozycji pochodzi z pierwszej połowy roku. Mimo to do pierwszej piątki trafił też niezwykle popularny tekst z jesieni, który pewnie mógłby zawędrować na pierwsze miejsce, gdyby dać mu jeszcze kilka miesięcy.

Na koniec jeszcze wzmianka o autorstwie. Wszystkie teksty na liście zostały napisane przeze mnie, ale nie wynika to z żadnej dyskryminacji – po prostu teksty Quidamcorvusa mają zazwyczaj niższą liczbę wyświetleń, co zapewne wynika z ich dostępności na Danse Macabre (choć są wyjątki, np. zeszłoroczna recenzja kuszników z pawężami od Lead Adventure cieszy się niezwykłą popularnością). Przy okazji chciałbym bardzo podziękować QC za wsparcie, które trwa od czasów, gdy nasz portal miał jeszcze forum!

Ale koniec tego nudzenia, pora na pięć najpopularniejszych artykułów roku 2022!

Miejsce 5: IV Gladius - relacja

Po dwuletniej przerwie odbyła się długo wyczekiwana kolejna edycja konwentu gier bitewnych Gladius. Na imprezie znów można było poznać kilkadziesiąt różnych tytułów (od Star Wars Legion czy produktów Warlord Games po darmowe gry z serii One Page Rules), lecz tym razem salki Politechniki Warszawskiej zostały zamienione na dużą czytelnię SGGW, dzięki czemu łatwiej było zobaczyć odnaleźć wszystkie prezentacje i zobaczyć skalę wydarzenia.

Gladius wzbudził całkiem spore zainteresowanie, więc nie dziwota, że relacja z tego konwentu była chętnie czytana.

Miejsce 4: Wargames Atlantic - Einherjar

W tym roku zrecenzowałem cztery zestawy Wargames Atlantic, lecz największym zainteresowaniem cieszył się opis Einherjarów, czyli kosmicznych krasnoludów z linii Death Fields. Najwyraźniej Squaci wciąż budzą duże emocje (szczególnie że w tym roku powrócili do 40k), choć pewnie nie bez znaczenia był też fakt, że to jedyna recenzja figurek sci-fi z zeszłego roku.

Miejsce 3: White Stork Miniatures - Chapels

To chyba największa niespodzianka na tej liście. Recenzja kapliczek w skali 1/72 od polskiej firmy White Stork Miniatures nie tylko zupełnie niespodziewanie znalazła się wśród najpopularniejszych artykułów roku, ale prawie zajęła drugie miejsce! I bardzo dobrze – warto zwrócić uwagę na te modele, bo nie tylko są porządnie wykonane, ale pasują też do skal 28 mm i 15 mm (ok, do tej drugiej nie wszystkie).

 

Miejsce 2: Fireforge Games - Folk Rabble & Living Dead Peasants

Na drugim miejscu uplasował się najnowszy z pięciu tekstów – a gdyby ukazał się wcześniej, pewnie zająłby pierwsze miejsce. W roku 2022 przyjrzałem się kilku plastikowym zestawom fantasy, ale największe zainteresowanie wzbudziła podwójna recenzja chłopów i żywych trupów od Fireforge Games. Pozostaje tylko jedno pytanie: czy czytelników tak mocno zaciekawili chłopi, czy to zombie są wiecznie żywe?

Miejsce 1: The Silver Bayonet - podręcznik

Pierwsze miejsce ze znaczną przewagą nad konkurencją zajęła recenzja The Silver Bayonet, nowej gry Josepha McCullougha. Tytuł łączy klimaty horroru z epoką napoleońską, a przy okazji odświeża nieco mechanikę znaną z Frostgrave czy Rangers of Shadow Deep. Do pełnego szczęścia brakuje tylko gotowych kampanii (albo większej liczby scenariuszy), ale problem ten zostanie wkrótce rozwiązany, bo w tym roku mają się ukazać dwa dodatki – jeden o Karpatach, a drugi o Kanadzie.

Sądząc po popularności tego tekstu, muszę chyba częściej recenzować podręczniki – mam tylko nadzieję, że gry innych autorów też będą budziły zainteresowanie…

A teraz koniec patrzenia wstecz – czas odważnie wkroczyć w rok 2023 i zabrać się za pisanie nowych tekstów. Do zobaczenia!

2009–2023, TheNode.pl Disclaimer
Template designed by Globberstthemes