logotype

Nadchodzące imprezy

Dla organizatorów

Organizujesz konwent, pokazy gier albo turniej i chcesz zareklamować swoją imprezę? Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript., a zarówno w tym polu, jak i na stronie głównej naszego portalu pojawi się stosowne ogłoszenie.

Wrzesień 1939 - starcie pancerne

Mamy już za sobą dwie recenzje pojazdów z gazetki "Wrzesień 1939". Ale seria ta to nie tylko modele i gazetki, to także system bitewny, który obecnie znajduje się na etapie testów. Dzięki uprzejmości jego twórcy otrzymaliśmy krótki, zwięzły raport z jednej z testowych bitew, w której starły się polskie i niemieckie siły pancerne.

Gra odbyła się w pracowni "Strateg" z wykorzystaniem modeli Filipa, pracowni i mojego (całego jednego). Tereny także należały do pracowni. Większość figurek i modeli nie jest produkcji wydawnictwa First to Fight.

Graliśmy bój spotkaniowy między improwizowaną pancerną kompanią Obrony Warszawy a pancerną kompanią niemiecką. Obie siły liczyły po 20 punktów.

Polacy

10 punktów załamania

HQ [2 pkt]
7TP DW
I Pluton [5 pkt]
7TP DW
7TP JW
II Pluton [5 pkt]
7TP DW
7TP JW

71 Dywizjon [2 pkt]
2x TKS z nkm

Pluton piechoty [4 pkt]
3x Drużyna karabin/rkm

Pluton lekkich czołgów [2 pkt]
2x TKS z km

Niemcy

9 pkt załamania

HQ [2 pkt]
Panzer I
Befehlswagen Panzer I
I Pluton [5 pkt]
1x Panzer I
2x Panzer II
II Pluton [5 pkt]
1x Panzer I
2x Panzer II
III Pluton [3 pkt]
3x Panzer I

Pluton piechoty [3 pkt]
3x Drużyna karabin/lkm
1x Moździerz 5cm

Atak z flanki [1 pkt]
V kolumna [1 pkt]

Punkty załamania traci się wraz z utratą jednostek i dowództwa oraz przejęcia przez wroga celu misji. Jeśli ich aktualna ilość spadnie do 0, należy testować morale wojsk, a w przypadku niezdanego testu siły się wycofują.

Wioska, o którą toczyła się walka. Celem jest skrzyżowanie [warte 5 pkt].

Rozstawienie Niemców (od lewej): pluton Panzer I, pluton Panzer II, HQ, piechota [jako zwiad], pluton Panzer II [rezerwa poza stołem].
Rozstawienie Polaków (od lewej): pluton 7TP, pluton TKS z nkm, HQ, pluton TKS z km [jako zwiad], piechota, pluton 7TP [rezerwa poza stołem].

Plutony Panzer I i Panzer II na niemieckiej lewej flance.

Dowództwo niemieckie pośrodku: Panzerbefehlswagen i Panzer I.

Dywersanci z V kolumny obsadzają dom przed frontem polskiej piechoty...

... i otwierają ogień, próbując opóźnić jej atak.

Tymczasem tankietki atakują pluton Panzer I próbujący obejść pozycje polskie.

Zmuszają jedną z maszyn do odwrotu, tym samym powstrzymują pluton od dalszego marszu - pluton nie może zerwać kohezji między maszynami, a jeden z wozów odmawia wykonywania rozkazów (jest spinowany).

Uciekający czołg niemiecki.

Pluton Panzer II kontratakuje i niszczy obie tankietki.

Jednak Panzer II same stają się ofiarą największego kozaka w okolicy - 7TP. Później oba niemieckie plutony cofną się na pozycje wyjściowe, czekając na posiłki.

Na drugim skrzydle polska piechota przy wsparciu TKSów wypycha z zabudowań Niemców. Jedna z tankietek zostaje zniszczona ogniem KM-ów Panzer I - tylny pancerz tankietki nie chroni przed kulami karabinów czołgowych.

Pojawiają się rezerwy - Niemcy flankują Polaków, sami będąc flankowani przez rezerwę polską.

W tym momencie zakończyliśmy grę z racji późnej pory. Wyraźnie wygrali Polacy niszcząc Niemcom dwa czołgi i drużynę dywersantów oraz zdobywając skrzyżowanie. Stracili przy tym tylko 3 tankietki. Wnioskiem z gry była konieczność wprowadzenia bardziej losowych posiłków.

2009–2024, TheNode.pl Disclaimer
Template designed by Globberstthemes