Terenokreacja - oczko wodne, cz. 2
- Szczegóły
- Kategoria: Modelarstwo
- Opublikowano: niedziela, 10, październik 2010 21:08
- eiko2
Pora na drugą część relacji z powstawania oczka wodnego. Po wymodelowaniu terenu dziś nadamy mu nieco koloru i rozpoczniemy proces tworzenia wody. Zapraszam!
Przygotowania
Na tym etapie potrzebne będą:
- farby akrylowe (nazwy zgodnie z paletą GW): Chaos Black, Scorched Brown, Vermin Fur, Bleached Bone, Catachan Green, Liche Purple, Ice Blue, Ultramarines Blue,
- pędzel z długim włosiem na sitowie,
- „woda” – ja używam lakieru akrylowego, choć bardziej polecam (ze względu na czas schnięcia) żywicę, klej polimerowy, water effect lub inne środki.
Malowanie
Pracę zaczynamy od pokrycia całego terenu rozwodnionym Chaos Black – 2 warstwy powinny wystarczyć.
Następnie nakładamy Scorched Brown.
Kolejny krok to rozjaśnienia Vermin Fur i Bleached Bone, nakładane techniką suchego pędzla.
Nanosimy nieregularne plamy mocno rozwodnionego Catachan Green. Staramy się w ten sposób urozmaicić monotonną do tej pory kolorystykę.
W podobny sposób nakładamy rozwodniony Liche Purple, skupiając się na cieniach i zagłębieniach.
Teraz przygotowujemy sitowie. Kilka włosów z pędzla związujemy drutem, zginamy w połowie długości i łączymy u nasady kroplą kleju. Gotowe kępki wklejamy w brzegi naszego oczka wodnego.
Rozwodnionymi odcieniami niebieskiego malujemy dno zbiornika. Staramy się przy tym, by ciemniejsze odcienie znajdowały się bliżej jego środka.
Całość zalewamy naszą „wodą” i pozostawiamy do pełnego wyschnięcia.
Podsumowanie
Najtrudniejsze etapy za nami – po wyschnięciu „wody” dodamy roślinność i będziemy mogli cieszyć się własnoręcznie wykonanym terenem do gier bitewnych. Dziękuję za uwagę i zapraszam za kilka dni na część trzecią!