Terenokreacja - grzybowy las, część 2
- Szczegóły
- Kategoria: Modelarstwo
- Opublikowano: wtorek, 14, wrzesień 2010 23:07
- eiko2
Stworzony w piątek leśny grzyb pozostawiony na weekend nabrał kolorów. Postawiłem na pieczarkową biel, urozmaiconą beżami i fioletem. Zapraszam na drugą część raportu z powstawania tego nietypowego terenu!
Przygotowania
Do pomalowania tego modelu wykorzystałem następujące farby (nazwy zgodne z paletą GW):
- Skull White,
- Elf Flesh,
- Dwarf Flesh,
- Bleached Bone,
- Liche Purple,
- Mordian Blue.
Malowanie
Pracę zaczynamy od nałożenia białego podkładu. Od razu pokryłem grunt czarną, rozwodnioną farbką (co prawda niezbyt dobrze pasuje to do grzybów, ale w tej kolorystyce mam utrzymaną resztę terenów).
Następnie przyciemniamy dół i górę nóżki oraz krawędź kapelusza kolejno Elf Flesh, Dwarf Flesh i Liche Purple. Wygodnie będzie użyć aerografu.
Spody kapeluszy pokrywamy Dwarf Flesh. Następnie w bardziej zacienionych miejscach nakładamy Liche Purple i nakładamy rozwodniony Mordian Blue. Na koniec krawędzie rozjaśniamy Bleached Bone.
Krzaki wokół nóżek grzybów wykonujemy z zasuszonego Chrobotka Reniferowego. Oddzielamy kilka kępek i od spodu nakładamy Liche Purple. Następnie wklejamy na podstawkę naszego terenu.
Nasz grzybowy las jest już gotowy do wystawienia do gry.
Podsumowanie
Jestem zadowolony z efektu - a ze sposobu jego wykonania tym bardziej. Poszło gładko, bez spięć i efektownie - szczególnie na dość tłocznym stole. Dziękuję za uwagę i zapraszam do własnych eksperymentów – z przyjemnością obejrzę grzyby w innych zestawieniach kolorystycznych.