logotype

Nadchodzące imprezy

Dla organizatorów

Organizujesz konwent, pokazy gier albo turniej i chcesz zareklamować swoją imprezę? Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript., a zarówno w tym polu, jak i na stronie głównej naszego portalu pojawi się stosowne ogłoszenie.

Modelowanie podstawek 7 - rzeka lawy, cz. 2

Zapraszam na drugą część relacji z powstawania podstawki w klimacie wulkanicznym. Krok po kroku opiszę, jak zrobioną wcześniej podstawkę pomalować. Zapraszam!

Przygotowania

Do pomalowania podstawki użyłem następujących farb (nazwy zgodne z paletą GW):

  • Chaos Black,
  • Codex Grey,
  • Space Wolves Grey,
  • Skull White,
  • Scorched Brown,
  • Badab Black wash,
  • Red Gore,
  • Blood Red,
  • Blazing Orange,
  • Fiery Orange,
  • Golden Yellow.

Uwaga!

Lawę powinno się malować tak, by kolejny kolor nakładać przed wyschnięciem poprzedniego - dzięki temu przejścia utworzą się same.

Malowanie

Malowanie zaczynamy od położenia czarnego podkładu.

Krok 1: Skały

Skały rozjaśniamy kolejno mieszanką Chaos Black i Codex Grey, Codex Grey, Codex Grey + Space Wolves Grey, Space Wolves Grey oraz Skull White.

Krok 2: Lawa

Zaczynamy od pokrycia lawy Scorched Brown.

Następnie przyciemniamy jej powierzchnię Badab Black wash.

Kolejne kroki to stopniowe rozjaśnianie powierzchni. Na początek na niemal całą podstawkę nakładamy Red Gore, delikatnie przybrudzając również spodnią część skały.

Następnie "wnętrza" plam Red Gore rozjaśniamy Blood Red, Blazing Orange, Fiery Orange, Golden Yellow, Golden Yellow + Skull White. Istotne jest, by kolejnymi odcieniami malować coraz węższe linie, oraz by najsilniej rozjaśniać bąble lawy.

Pogłębiamy kontrast, malując lawę błyszczącym lakierem. Przy okazji złagodzi to rozjaśnienia.

Na koniec pokrywamy całą podstawkę matowym lakierem. Potem wystarczy dodać model, który ma na niej stać, i gotowe.

Podsumowanie

Wykonanie podstawki wulkanicznej nie jest specjalnie trudne, za to malowanie stanowi już spory kłopot - aby uzyskać naprawdę dobry efekt, trzeba poświęcić dużo czasu, by uzyskać płynne przejścia przy zachowaniu nieregularnych plam rozjaśnień. Dziękuję za uwagę i pozdrawiam.

2009–2024, TheNode.pl Disclaimer
Template designed by Globberstthemes