logotype

Nadchodzące imprezy

Dla organizatorów

Organizujesz konwent, pokazy gier albo turniej i chcesz zareklamować swoją imprezę? Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript., a zarówno w tym polu, jak i na stronie głównej naszego portalu pojawi się stosowne ogłoszenie.

Malowanie krok po kroku - Salamanders Marine with Meltagun

W dzisiejszym malowaniu krok po kroku zajmiemy się przygotowaną niedawno konwersją Salamander Marine z karabinem termicznym. Pokażę, jak dość niewielkim nakładem pracy przygotować model, który na każdym turnieju da nam dużo punktów za stronę modelarsko-estetyczną. Zapraszam do lektury!

 

 

Przygotowania

Do pomalowania tego modelu użyłem następujących farb (nazwy zgodne z paletą GW):

  • Chaos Black,
  • Skull White,
  • Codex Grey,
  • Dark Angels Green,
  • Goblin Green,
  • Scorched Brown,
  • Dwarf Flesh,
  • Tin Bitz,
  • Shining Gold,
  • Boltgun Metal,
  • Mithril Silver,
  • Blood Red,
  • Blazing Orange,
  • Golden Yellow,
  • Badab Black wash.

Uwaga!

Ze względu na wygodę malowania, model został sklejony dopiero po nałożeniu ostatniej warstwy farby. Z tego powodu kolejne kroki opisuję przy malowaniu plecaka - szczęśliwym trafem zawiera wszystkie niezbędne elementy. Analogiczne mieszanki kolorów należy nakładać na cały model.

Malowanie

Malowanie zaczynamy od nałożenia czarnego podkładu.

Wszystkie elementy pancerza malujemy farbą Dark Angels Green, a następnie rozjaśniamy mieszanką Dark Angels Green i Goblin Green. We wgłębienia wpuszczamy wash z Dark Angels Green. Na koniec, bokiem pędzla, rozjaśniamy krawędzie Goblin Green.

Skórę gada kładziemy podkład ze Scorched Brown, następnie rozjaśniamy mieszankami Scorched Brown i Dwarf Flesh.

Elementy stalowe pokrywamy Boltgun Metal, przyciemniamy washem Badab Black i krawędziujemy mieszanką Mithril Silver i Boltgun Metal.

Elementy złote pokrywamy Tin Bitz, rozjaśniamy Shining Gold i krawędziujemy mieszanką Shining Gold i Mithril Silver.

Łuski poprawiamy Chaos Black, następnie krawędziujemy Codex Grey. Na koniec te bardziej wystające rozjaśniamy dodatkowo Skull White.

Po pomalowaniu oczu (rozjaśnianie od Blood Red do Golden Yellow - tak jak w poradniku o Eldar Gunnerze) model jest gotowy do gry. Na zdjęciach występuje na "roboczej" podstawce, gdyż zamierzam wykonać dla niego podstawkę wulkaniczną.

Podsumowanie

Pomalowanie tego modelu zajęło nieco ponad 2 godziny. Nie było szczególnie trudne, ale muszę przyznać, że wykonanie naprawdę solidnego krawędziowania to wielka sztuka - jeszcze sporo treningu przede mną. Dziękuję za uwagę i zapraszam do własnych eksperymentów!

2009–2024, TheNode.pl Disclaimer
Template designed by Globberstthemes